Badania MMA
Badania mieszanek mineralno–asfaltowych wykonujemy zgodnie z normą PN-EN 12697 Mieszanki mineralno – asfaltowe- Metody badań mieszanek mineralno – asfaltowych na gorąco
Zgodnie z ta normą wykonujemy:
- badania zawartości lepiszcza asfaltowego
- badanie uziarnienia
- badanie gęstości
- badanie gęstości objętościowej metodą hydrostatyczną
- badanie zawartości wolnych przestrzeni
- badanie powinowactwa pomiędzy kruszywem i asfaltem
- badanie wrażliwości na działanie wody
- spływność lepiszcza
- penetracja próbek sześciennych lub Marschalla
- badanie koleinowania
- oznaczenie pośredniej wytrzymałości na rozciąganie
- penetracja dynamiczna
- badanie sztywności i zmęczenia
- badanie IT-CY
- wykonanie odwiertów rdzeniowych
- badanie zagęszczenia i zawartości wolnych przestrzeni w warstwie
- badanie sczepności międzywarstwowej
Ponadto laboratorium zajmuje się prężnie projektowaniem MMA, wdrażaniem Zakładowej Kontroli Produkcji, badaniami do ZKP, obsługą wytwórni mas bitumicznych, diagnostyką nawierzchni oraz ocenami technicznymi nawierzchni. Badania typu projektowane są zgodnie z WT-2 2014 „Mieszanki mineralno – asfaltowe”
Wykonujemy również badania lepiszczy asfaltowych oraz emulsji kationowych w pełnym zakresie normy PN-EN 12591 „Asfalty i lepiszcza asfaltowe -- Wymagania dla asfaltów drogowych”, PN-EN 14023 „Asfalty i lepiszcza asfaltowe -- Zasady klasyfikacji asfaltów modyfikowanych polimerami”, PN-EN 13924-2 „Asfalty i lepiszcza asfaltowe -- Zasady klasyfikacji asfaltów drogowych specjalnych -- Część 2: Asfalty drogowe wielorodzajowe”, PN-EN 13808 „Asfalty i lepiszcza asfaltowe -- Zasady specyfikacji kationowych emulsji asfaltowych”
Pomiary Georadarem
W związku z rosnącym zapotrzebowaniem na badania i pomiary nieinwazyjne w problematyce diagnostyki nawierzchni wychodzimy naprzeciw oczekiwaniom oferując badania metodą georadarową. Zaletą tych badań jest ich nieinwazyjność kompatybilna z pomiarami FWD, mobilność i wysoka wydajność zachowując jednocześnie dużą precyzję i dokładność wykonywanych pomiarów. Dodatkową zaletą jest cena i szybkość tego typu badania dzięki której, w krótkim czasie i z dużą dokładnością określamy struktury warstw nawierzchni i elementów się w niej znajdujących np. kotew i dybli.